Nieuws

Onze meerwaarde? Wij boeken dagelijks resultaten"

 

Kristian Nobels somt de kernwaarden van Immo Nobels op: “Snel, efficiënt, dynamisch, flexibel en met respect voor de spelregels.” Als zaakvoerder weet hij als geen ander hoe een pand eerlijk in de markt te zetten. “Ik ben rotsvast overtuigd dat wij als makelaar al 24 jaar een toegevoegde waarde bieden voor onze klanten. Was dat niet het geval dan hadden we niet zo lang volgehouden.”

 

Waarom maakte u 24 jaar geleden de keuze om in de vastgoedmarkt te stappen?

Al van jongs af aan hou ik ervan om te ondernemen. De keuze voor vastgoed lag voor de hand omdat ik me altijd al aangetrokken voelde tot gebouwen. Het passioneert me. Ik doe het enorm graag. Het vak is wel veranderd. Toen ik begon, had je aan een goede scholing en voorkennis genoeg. De voorkennis kreeg ik via de paplepel ingelepeld, mijn vader is fiscalist. Vandaag is het vak veel complexer. Waar vroeger een verkoop op een bierkaartje kon beklonken worden, komt daar nu een hele papierwinkel bij kijken. Onze stijl is niet veranderd. We blijven scherp staan om te verkopen.

 

U hebt een lange weg afgelegd.

Nobels is organisch gegroeid. Onze kernwaarden zijn niet veranderd. We zetten nog altijd de klantrelatie voorop waarbij we vooral onze eerlijke communicatie in de verf zetten. Het loont. Mensen hebben vertrouwen in onze aanpak en ervaring. Ze bellen meestal zelf om hun pand bij ons te koop te zetten. Hierdoor is het prospecteren vandaag ondergeschikt waardoor we ons voor de volle 100% op de verkoop en de opvolging van verkoopdossiers kunnen richten. Dat is een grote troef.

 

Bestaat zoiets als liefde op het eerste zicht voor een pand?

Het bestaat zeker, maar uw portemonnee niet kennen bestaat ook (lacht). Net op dat vlak kunnen wij een meerwaarde bieden. Liefde op het eerste zicht is ok, maar een zekere realiteitszin is ook niet onbelangrijk. Je moet je budget kennen. Bij grote panden zijn de problematieken rond administratie soms heel complex. Wij nemen dat allemaal op ons en zorgen ervoor dat zowel koper als verkoper een goed gevoel aan de verkoop overhouden.

 

Hoe sterk leef je als makelaar mee in een verkoopverhaal?

Aan elke verkoop houden wij een goed gevoel over. Dat is voor ons heel belangrijk. Iedereen bij Immo Nobels draagt tien tot twintig jaar ervaring met zich mee. Die ervaring speelt mee in de realiteitszin waar ik het daarnet over had. Het is als makelaar heel belangrijk je klant snel aan te voelen. Wij moeten realistische inschattingen maken van de droom van de klant. We moeten als het ware droom en realiteit met elkaar verzoenen en dat gaat ons heel goed af.

 

Hoe verloopt de relatie met de klant?

Wij hebben twee soorten klanten. Aan de ene kant heb je de verkopers en aan de andere kant de kopers. We begeleiden beide in een proces dat ze niet alle dagen doen. Wij wel. Wij zijn gepokt en gemazeld in het vak.

 

Laten we het dan eerst over de relatie met de verkopers hebben.

Voor de verkopers zetten wij alle mogelijke acties op touw om hun pand te verkopen, liefst zo snel mogelijk. In samenspraak met de verkoper volgen we de verkoop op van A tot Z, van het commercialiseren tot het oplossen van obstructies en het afhandelen van administratieve aspecten.

 

En hoe zit het met de relatie met de koper?

De koper willen we altijd correct, eerlijk en snel informeren. Dat betekent ook dat we elk pand die we te koop aanbieden juist moeten inschatten en op de juiste manier en plaats aan de man moeten weten te brengen. Hoe beter we dit doen, hoe groter de interesse, hoe vlugger de eigenaar-verkoper de vruchten kan plukken. Kortom, als wij ons werk doen, is iedereen tevreden.

 

Het werk als vastgoedmakelaar is veranderd, maar ook de klanten lijken mee geëvolueerd.

Klopt. De klant is kritischer, wat een goede zaak is. Klanten zijn mondiger geworden en willen meer dan vroeger geïnformeerd worden. Het aanbod aan panden is groot. De doorzichtigheid van de markt is enorm. Al sinds ons ontstaan informeren wij elke klant op een eerlijke en correcte manier. Wij winden er geen doekjes om en dat wordt duidelijk geapprecieerd. Wat onze klanten ook enorm weten te appreciëren, is onze sterke backoffice. Dat is een van onze sterke troeven. Voor elke man/vrouw in de buitendienst hebben wij iemand op de backoffice die zich over het papierwerk buigt. Zo kunnen onze verkopers zich ten volle concentreren op hun job. Bij dat papierwerk komt heel wat kijken: voorbereiding, presentatie van een pand, opvolging van het dossier… Onderschat dat niet.

 

U heeft al verschillende troeven aangekaart, maar wat is de meerwaarde van Immo Nobels?

Ik zou dit vak geen 24 jaar volhouden als ik niet 100% zou overtuigd zijn van de toegevoegde waarde die we bieden. Die meerwaarde ligt op zoveel vlakken wat zich vertaalt in de effectieve resultaten die we boeken. In overleg met de verkoper streven we naar een marktconforme prijssetting, rekening houdend met de troeven van het pand. Maar ook de discretie waarmee we onze zaken aanpakken, schept vertrouwen bij onze klanten. Wij weten heel snel waar de klant, zowel de verkoper als de koper, naartoe wil, ook dat wordt geapprecieerd.

 

Vastgoed is nog steeds een goede investering?

Dat is het zeker. Meer en meer mensen investeren vandaag in vastgoed omwille van de onzekere financiële markten. Tegelijk zien we ook in de huurmarkt een nieuwe tendens ontstaan. Waar huren vroeger een tussenstop was, is het dat nu niet meer. Nu gaan mensen langer en kwalitatiever huren dan vroeger. Mensen denken nu meer op lange termijn met wat ze met hun middelen willen doen. Dat vinden wij een goede tendens.

Bron: Steps - Editie september 2016

Deel op uw favoriete Social Media

Expert in vastgoed

  • erkend makelaar sinds 1993
  • 8000+ vastgoedtransacties
  • groot netwerk in vastgoedsector

Sterk in marketing

  • vernieuwende commerciële acties
  • heel ruim klantenbestand
  • grote naambekendheid    

Klant staat centraal

  • gratis advies op maat
  • 15 professionals tot uw dienst
  • persoonlijke opvolging

Meest recente panden